• laci@kaveslaci.hu
white-teacup-on-tray-2260205

A kávézás előnyei

A kávézás nem csak élmény, hanem pozitívan hat az egészségre is!

A kávét sokan talán a karakteres íze, a többedmagunkkal elfogyasztott ital élménye, vagy a benne található koffein élénkítő hatása miatt isszuk, ám aki naponta kávét fogyaszt, az nem csak az ízlelőbimbóit örvendezteti meg, hanem állítólag az egészségét is támogatja: a kávénak számos pozitív hatása van számos szakértő szerint.

Gyorsítja az emésztést? Van akinek igen.

Ennek köszönhetően támogatja a súlycsökkenést, ám fontos tudni, hogy a kávé önmagában nem elég, viszont kiegészítésként remek választás lehet, akár az íze, akár az élénkítő hatása miatt, mellyel pedig a testmozgás sikeréhez tud hozzájárulni. A reggeli kávé tehát nem csak az ébredezés segítése végett lehet jó választás.

Javítja a memóriát? – Az enyémet biztosan!

Nem hiába az egyetemisták egyik legkedveltebb itala a vizsgaidőszak idején. Úgy tartják, hogy  a már említett élénkítő hatás mellett  a memóriát is támogatja – ráadásul nem csak rövid távon, hanem évekre előre… Lehet, hogy a rendszeres kávéfogyasztással csökken az Alzheimer-kór, a demencia, és a Parkinson-kór kialakulásának az esélye is? Ám tény, hogy vizsgaidőszakban az elsődleges cél, hogy életben maradjunk vele és sikeresen túléljük az időszakot.

Napi három csésze kávé a daganatos elváltozások ellen? – Ezt meg ki mondta?

Amerikai kutatók szerint napi minimum három csésze kávé fogyasztásával (vagy egyes esetekben 4-6, mert például az olaszoknak meg sosem elég) bizonyos daganatos megbetegedések kockázata csökkenthető, ám itt talán még fontosabb kiemelni, hogy kedvenc meleg italunk jótékony támogatást nyújthat, de a rizikófaktorokat és az életmód többi elemét is elengedhetetlen figyelembe venni! Úgy tudom, hogy mindenfélét vizsgálgattak és összefüggéseket találtak a rizikófaktor csökkenése és a kávéfogyasztás között.

Vitaminok a kávéban

A kávéban megtalálható a riboflavin (B2 vitamin), a niacin (B3 vitamin), a pantoténsav (B5 vitamin), valamint részben a magnézium és antioxidánsok is, ezek tudatában pedig talán nem is tűnik olyan hihetetlennek, hogy ilyen sok pozitív hatása van napi néhány csésze feketének.

Az átlagfogyasztó tapasztalatai

Legyen szó bármilyen kutatásról, tény, hogy a kávéfogyasztásnak már csak azért is vannak előnyei, mert bármilyen társas interakciót megkönnyíthet: gondolj csak egy baráti kávézásra, egy randevúra, vagy akár egy kötetlenebb, kávézóban zajló állásinterjúra, melynek központi eleme egy csésze fekete, és ahol a kezdeti stresszt feloldhatja egy rövid párbeszéd a kávéfogyasztási preferenciákról.

Share this post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email